Odważnie na przełęczach, ambitnie pod górę!

0
181

Wiele lat zazdrośnie zerkaliśmy na kraje Europy zachodniej posiadające ścieżki rowerowe. Dzisiaj nie mamy się czego wstydzić. Powiaty i gminy stanęły na wysokości zadania tworząc ścieżki gdzie tylko się da. Ta piękna inicjatywa zasługuje na pochwały. Duża cześć tras rowerowych powstała z projektów unijnych i ciągną się wiele kilometrów, obejmując swoim zasięgiem kilka województw.

Wycieczki rowerowe dla naszego zdrowia

Trasy rowerowe zrobiły mnóstwo dobrego dla naszego zdrowia i robią każdego dnia. Jednak ich charakter nie dla wszystkich daje maksimum zadowolenia. Dla amatorów wrażeń i dynamicznej jazdy są trochę za bardzo stonowane i monotonne. Pasjonaci rowerów górskich szukają nowych wyzwań i tras, które zaspokoją ich ambicje. Jednak trasa to jedno, a wybór odpowiedniego roweru to drugie.

Fani rowerów przeznaczonych do jazdy w trudnym teremie mają się nad czym zastanawiać. Rodzaje rowerów górskich, to nie krótka lista a setki wariantów i kombinacji. Oczywisty i to nie do końca jest wybór wielkości ramy i kół. Należy uwzględnić swój wzrost i wagę. Na ich podstawie należy podjąć decyzję. Oczywiście nic nie zastąpi przymiarki, która przy zakupie roweru jest obowiązkowa. Dobrze jest również zerknąć głęboko w portfel i oszacować nasze możliwości.

Ile kosztuje rower górski?

Warianty cenowe rowerów górskich są rozpięte. Ceny zaczynają się od tysiąca z górką za najprostsze modele a cena tych robionych na zamówienie pozostaje sprawą otwartą. Znając rozmiar ramy i kół, powinniśmy wiedzieć z jakiego tworzywa będzie ona wykonana. Odrzucamy ramy stalowe. Do jazdy górskiej są zdecydowanie za ciężkie. Wyborem może być rama aluminiowa lub wykonana z włókna węglowego. Do ramy niezbędne są koła. Możemy zdecydować się na zwykłe stożki aluminiowe lub szukać czegoś z górnej półki. Do kół niezbędne są opony. Te dobierzmy do konkretnej powierzchni.

Protektor ma sprawdzić się tam gdzie najczęściej jeździmy. Później zostaje nam jeszcze wybór hamulców, przerzutek, siodełka, profilu kierownicy i drobnego wyposażenia. Zajmie nam to trochę czasu. Same przerzutki wymagają głębszej analizy. Ilość przełożeń, jakość, mechanizm, na którym chcemy się oprzeć, to zaledwie namiastka tego co przed nami. Podobnie hamulce. Stawiamy na v-breaki czy tarczowe? Wybór roweru górskiego, jego rodzaju, to doskonała zabawa i warto poświecić jej czas.

Później czerpie się z tego garściami. Radość, satysfakcja i eksplozje adrenaliny, to wszystko czeka na nas jeżeli kupimy rower spersonalizowany konkretnie pod nas. Warto potraktować zakup poważnie i znaleźć poważny sklep, który weźmie udział w tym procesie .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here